Пiдписатись на RSS
Новини
Всі новини...

Статті
Спілкування
Коментарі
Вибір редакції
Рубрики
Архіви
Рік  Місяць  
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     
Сторінки
Рейтинг блогов

сайт ТЕМА optimised.gif
Третейские суды и гражданский процесс Параска.инфо
Сумно - інтернет-видання про культуру
Політсхема
Системний дерибан

Версiя для друку

Чому я прихильник НЕобмеженої міграції

Численні неадекавні коменарі, як під репоражем від 9 травня про акцію проти неофашизму, змушуюь окремо від питання расизму також розглянути питання міграції. Я думаю, в кожного з тих, хто проти міграційних обмежень, є на те дещо відмінні причини. Спробую по-простому, однак більш-менш обгрунтовано викласти свої.

Природні причини
Людина має певні права, які належать їй від природи. Ці права за ліберальною теорією вважаються невідчужуваними — а отже, їх не можна забрати у людини, де б вона не була — у тій державі, де народилася, чи в іншій. Оскільки я не є лібералом чи «ліберастом», як мене вже не раз назвали — додам: якщо у людини пробують забрати її права, вона може відстоювати їх усіма засобами, включно зі зброєю в руках й об'єднавшись із іншими.

І перейду до критики ліберальної практики. В Загальній декларації прав людини, прийнятій ООН у 1948 році, кожне окреме право чи свобода подаються без жодних обмежень. І тільки стосовно права на свободу пересування сказано «...у межах кожної держави». Чи належить людина за своєю природою до якоїсь держави? Ні, оскільки держава — утворення не природне, а соціально-політичне.

Тварини мігрують, незважаючи на кордони. Птахам не потрібні візи та паспорти, щоб перелетіти з України до Африки, а влітку повернутися назад. Виходить, що «ліберали» через міграційні обмеження, роблять людей більш обмеженими в цьому плані, ніж тварини чи птахи.

Економічні причини
Часом доводиться чути, начебто мігранти живуть «за чужий рахунок». Але ж чомусь іноземцям не дозволяють без дозволу саме працювати. Коли ж людина працює — вона живе якраз за свій рахунок. В Україні вона як мінімум платить ПДВ з усього, що споживає, в державну казну. Якщо їй дозволятимуть працевлаштуватися легально, то з її зарплатні відраховуватимуться також інші податки — в тому числі соціальні, до речі.

Припустімо навіть, що частина грошей відправляється за кордон. Українських зарплат це не стосується — це питання піднімається у США, скажімо. Тож розглянемо економічний аспект у міжнародному масштабі. Оскільки саме еліти, які вводять обмеження на міграцію, виступають за все більшу глобалізацію — розглянемо економічну нерівність у глобальному масштабі. Працівники в Китаї отримують, скажімо, 50 центів за годину роботи (за деякими даними — від 13 центів). Ця ціна закладається в ціну товару, який із цією дешевизною продається американцям із мінімальною зарплатнею 5,75 доларів на годину. Тож якщо хто й живе за чужий рахунок — то це країни Першого світу за рахунок країн Третього. А повераючись до переказу грошей за кордон — наживаються на цьому передусім контори на кшалт Western Union. В Україні був скандал зі зловживанням монопольним становищем. От хто наживається за чужий рахунок — а не працівник.

Кордони стають все більш відкритими для товарів і капіталовкладень. Але, якщо ми подивимося на ЄС чи США, скажімо, то кордони стають все більш закритими для іншої частини виробничого процесу — робочої сили. Де ж логіка?

Соціально-політичні причини
Я прихильник НЕобмеженої міграції, бо державна риторика боротьби з «нелегальною» міграцією автоматично зводиться до боротьби з «нелегалами». Тисячу разів повторене, саме це слово створює негативний образ, живить ксенофобію та расизм. У кінцевому випадку, саме держава з її «боротьбою проти нелегальної міграції» виявляється винною в появі та поширенні неофашизму.

Що стосується України, то часом наводять офіційну статистику злочинів, які вчинили «іноземці». Яка б вона не була за той чи інший період, прохання пам'ятати: в Україні більше половини «іноземців» - це громадяни з паспортами тієї ж Росії. Я не хочу сказати, що росіяни чи будь-хто інший менш законослухняні за громадян України — але чомусь цей аргумент переводиться на чорношкірих чи арабів, які просто на вигляд більше відрізняються від українців. Я лише хочу сказати, що аргумент зі «злочинністю» не має жодного відношення до міграційних обмежень. Якщо вже на те пішло — серйозні злочинці обійдуть будь-який кордон і навіть отримають візу. Обмеження впливають саме на простих людей, які лише хочуть жити та працювати за межами батьківщини.

Історичні причини
Кордони в сучасному розумінні та вигляді виникли не так давно. Раніше застави захищали радше від військових ворогів, а митниці збирали гроші з купців. Відомо, що на Запоріжжя до козаків приїздили навіть авантюристи-студенти з Венеції. Звичайна людина могла проїхати, якщо бажала ризикнути. Інша річ, що багато людей аж до 19 століття не були цілком вільними особисто.

Підемо до пізніших часів. Багато з тих країн, з яких зараз походять мігранти, були колоніями аж до 1960-х років. Чому у Франції стільки арабів? Після війни уряд пропагував їхній приїзд, передусім із колонії Алжиру, як дешевої робочої сили. Звідки бунти, якими нас лякають противники міграції? З нерівноцінних умов, які тривають ще від того часу.

Часом кажуть, що люди мали б «боротися на своїй батьківщині». З одного боку, це правда. А з іншого, не забувайте, що бідні країни відстають не в осанню чергу тому, що багаті їх випередили — в тому числі, грабуючи бідні. До речі, це вони продовжують робити й зараз. Про «рівну торгівлю» у СОТ відомо багато. Наприклад, як США субсидують власних сільськогосподарських виробників і забороняють робити це іншим. Або як вони ж знищують польського виробника, ввівши антидемпінгове мито — а щоб визначити, чи ціна поляків була демпінговою, бере для порівняння Канаду. Втім, це вже складніші питання.

Моральні причини
Пам'ятаєте у «Фермі тварин» Оруелла: «Всі тварини рівні, але деякі рівніші»? Громадяни одних країн можуть їздити без віз практично до будь-якої країни — скажімо, до України — тоді як ті ж українці повинні відстоювати черги до посольств, щоб поїхати до тих країн. Ми маємо не що інше, як поділ людей на різні сорти. Як би це не намагались обгрунтувати — виходить, що ти кращий або гірший, або ще гірший, залежно від паспорту.

Особисті причини
Оскільки часто прихильникам необмеженої міграції заперечують: «а ви спілкувалися з...» - можу сказати що так, якраз спілкувався. Я півроку жив у чорному кварталі в Новому Орлеані 9th Ward. На весь 9th Ward було, може, з десяток білих, переважно ж негри, латино й араби. Тому не треба казати мені, що варто боятися людей з іншою культурою. Ужитися можна прекрасно з людьми будь-яких різних культур. Це від особистості залежить.

Ми подорожували Латинською Америкою разом із громадянином США. На багатьох кордонах виникала та сама ситуація: його пропускають без проблем, а мені або потрібна віза, або як мінімум треба більше платити. Чим один з нас кращий за іншого? Паспортом?
В одному з випадків — між Гондурасом і Нікарагуа — я сам перетнув кордон по ріці, нелегально. Ібо за_бло, вибачте за французький акцент. І тому я сам знаю, що таке — бути «нелегалом», хай робив це зі специфічних причин. Наступний кордон я подолати не зміг, і ми розійшлися — лише через те, що у нас різні паспорти.

А отже
Повернемося до ліберальної теорії. Існує розрізнення між «законом» і «правом». Закон може бути неправовим. З викладених вище причин, я вважаю будь-які закони, які обмежують право людини на пересування, в тому числі міграційні обмеження, неправовими законами.

А отже, людина, яка перетинає кордон, в тому числі нелегально, або порушує візовий режим після перетину кордону — вчиняє акт громадянської непокори неправовому законові, хай навіть не усвідомлюючи того. І сам термін «нелегальний мігрант» я вважаю неправовим.

Артем Чапай

Див. також:
Наше отечество - все человечество

Оскільки ж у темі міграції виринають і питання расизму - на цю окрему тему:
Про расистську неповноцінність

фото звідси

Сторiнка 4 з 4: < 1 2 3 4

70 коментарiв, 2194 переглядiв

andy_scott

На думку автора, нам тут слід всім паубівать сібя апстіну щоби ми тут не заважали реалізації природніх прав кого попало.

Хай в себе в країнах порядок наводять і там живуть.

Імміграцію я особисто визнаю лише в єдиній редакції, за дотримання певних умов:

- ця людина є гідний фахівець (а не зголодніла напівмавпа, здатна лише красти чи максимум на базарі торгувати);
- в моїй країні таких саме фахівців не вистачає,
- ця людина погоджується дотримуватись правил співжиття і моралі, прийнятих тут, і - увага - ця людина і ГОТОВА, і ЗДАТНА асимілюватись в це суспільство.

При іншому підході - ми отримаємо нашестя зголоднілих мавп, які по досягненні критичної маси починають купчитись в грабіжницькі зграї. Після чого їх можна тільки гамузом вантажити до трюмів і вивозити назад, на їхню історичну батьківщину (відстрілювати то не наш метод).

Альтернатива - убіть сібя апстєнку і зійти з історичної арени, поступившись своєю ідентичністю і своєю територією їм, зажерливим напівдиким мавпам.

14-05-08 08:55
Chapeye

Чи буде Артем Чапай в цьому випадку ПРОТИ (wszystko oczywiscie z du?ych liter) асиміляції? Чи буде він активно боротися, щоб араб назавжди лишався «арабом», а українець «українцем»? Чи це не ті самі кордони?

цілком із вами згоден :) власне я мав на увазі свободу - кому як хочеться, хай сам і вибирає. я радше проти штучних спроб асиміляції.

Руслан:
про МакД і Голівуд - саме це я й мав на увазі

14-05-08 09:49
Chapeye

Анонім:
очіпятки це не страшно але все ж. ось перше речення, копіпейст.

Численні неадекавні коменарі, як під репоражем від 9 травня про акцію проти неофашизму, змушуюь окремо від питання расизму також розглянути питання міграції.

репорТажеме, змушуюТь.

ета, у мене Т западає на клаві, признаЮсь :))))

а щодо "малоінтєрєсную", то не було б стільки коментарів під малоінтєрєсним. імхо

14-05-08 09:52
Chapeye

HJ:
1. не треба плутати особисту власність із суспільним простором.
2. мігранти не бомжі.
3. так, я знімаю квартиру разом із людиною з іншої країни - правда, у нього статус біженця (почитайте про Андіжанську бійню, правда англійською: http://en.wikipedia.org/wiki/Andijan_massacre)

14-05-08 09:55
andy_scott

Чапаю, покажіть приклад - реалізуйте своє право жити - наприклад - в Афганістані. Або в Сомалі. Ну нехай навіть в Азербайджані - чи де там Андіжан знаходиться?

Через рік поділіться враженнями.

А до тих пір краще помовчте в ганчірочку.

14-05-08 22:02
HJ (Порада прихильникам НЕобмеженої міграції)

Chapeye:

1. Моя квартира - моя власність, моя держава - власність моєї Нації.

2. Мігранти - бомжі. Раз їм не не сидиться у себе, і вони швендяються безпритульні - значить бомжі.

3. Андіжанська бійня - це їх розборки.
А в нас щороку вмирають тисячі бомжів, які, між іншим - наші громадяни (!), та які, між іншим, іноді навіть мають вищу освіту, які стали жертвами шахраїв, обманщиків і т.д. Вас пече те, що днсь там, але ви не бачите того, що тут.

14-05-08 22:05
akhavr

HJ (Порада прихильникам НЕобмеженої міграції):


2. Мігранти - бомжі. Раз їм не не сидиться у себе, і вони швендяються безпритульні - значить бомжі.

Отже, якщо я своїм батькам подарую хатинку в Європі щоб жили, то вони будуть бомжами? Чи я буду бомжом? Тобто особою без певного місця проживання?

Тоді пропоную довести тезу до логічного завершення і все життя жити в своїй квартирі. Бо нефіг швендятись.

14-05-08 22:46
Chapeye

Енді_Скотт, я вже реалізував своє право рік жити в Латинській Америці, яка мені до вподоби. тож мовчіть у ганчірочку ви ;) що-що, а досвід того, про що я пишу, у мене є. от закінчиться навчальний рік, реалізую своє право ще десь. де захочу.

Ейч-Джі:
ой, те що тут мене пече. ви просто наптрапили лише на цю статтю. подивіться інші. більшу частину часу я займаюся саме тим що тут.

16-05-08 10:26
Микитюк

Воїстину, лівий українець і патріотизм та українська державність -- поняття несумісні.
Що до речі дуже відрізняє українських ліваків від російських та європейських,які є окрім того не меншими націоналістами аніж їхні праві.

У нас, якщо лівий, --то або російський націонал-шовініст,5 колона,або безродний космополіт ультраліберальних поглядів на державність.
Саме останнім є Чапай з Коломиї.

Якби у більшості були такі погляди -- то жодна держава у світі ніколи б не постала.

Ми б тоді взагалі незрозуміло в якій системі суспільних відносин і організації суспільства жили б.

Бо ультраліберальна-анархія і гіппі-панк-культура, яку пропагує сей гуцул з коломиї -- є гарною теорією лишень на папері,такою ж утопією як комунізм.

03-06-08 20:34
Chapeye

тільки на папері? http://en.wikipedia.org/wiki/Anarchism_in_spain

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_anarchist_communities
це в разі якшо у вас досить розуму шоб читати не тільки рідною мовою.

угу а те шо я противник держави я прямо кажу.
п.с. я не гуцул а поліщук if it matters at all

04-06-08 12:46

Сторiнка 4 з 4: < 1 2 3 4

Для додавання коментарів Ви повинні бути зареєстровані!