Пiдписатись на RSS
Новини
Всі новини...

Статті
Спілкування
Коментарі
Вибір редакції
Рубрики
Архіви
Рік  Місяць  
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
Сторінки
Рейтинг блогов

сайт ТЕМА optimised.gif
Третейские суды и гражданский процесс Параска.инфо
Сумно - інтернет-видання про культуру
Політсхема
Системний дерибан

Версiя для друку

Сповідь Гіппократа. Продовження

Інфопорн продовжує розповідь про те, скільки насправді коштує і як оплачується лікування в державних лікарнях України. Частину першу читайте тут.

Скільки "державний" лікар заробляє на гонорарах

Отже, вас госпіталізували. Варто пам'ятати, що на 12 гривень в день я забезпечу вам хіба що ліжко і вечірній чай. Тому оплата ліків та інших розходних матеріалів – обов'язкова передумова лікування. Ліки з гуманітарної допомоги чи лікарняного резрву виділяються в крайніх випадках – для літніх бездітних людей.

Інша річ – гонорар лікарю. Це необов'язково, але має безпосереднє значення, якщо йдеться про кваліфікацію медика, який вас вестиме.

Важливий нюанс – я, як лікар, ніколи не вимагатиму у вас грошей. Безпосередні економічні відносини між лікарем і пацієнтом повинні виникнути з ініціативи пацієнта. Нормальна людина обов'язково поцікавиться, хто її вестиме, наскільки професійний цей лікар, хто професійніший, а хто найкращий спеціаліст у закладі - і зробить відповідний вибір. Запитайте у чергових лікарів, у медсестер, у баби Маші, яка миє підлогу – баба Маша точно знає, хто тут світило-практик, а хто – майстер виписувати рецепти.

Якщо ж хворий не зібрав інформацію серед лікарів, медсестер, інших хворих, він отримає безкоштовне лікування за залишковим принципом. Це не означає, що його полікують погано. Зрозумійте, моральність лікаря полягає в тому, що він ставить правильний діагноз і оперує, а не в тому, що лікар має організувати збір коштів на перебування в лікарні кожного хворого. Такий збір – робота чиновника.

Є два способи звернутися до лікаря. Перший – „Ви не могли б мені порадити?" – таке питання задається або завідуючому відділенням, або лікарю, якого рекомендували (знайомі, інші хворі, працівники лікарні) як провідного спеціаліста. За посередництво чи рекомендацію, як правило, грошей не беруть.

Після цього настає етап „Скільки це може коштувати?" Грошова пропозиція має виходити від пацієнта, лікар зазвичай ніколи не вимагатиме грошей і навіть не називатиме конкретних сум. Це пікантний нюанс, пов'язаний із відповідальністю. Одна справа – гонорар, інша – благодійна пожертва чи подарунок. Широко відомий конфлікт між Леонідом Черновецьким і головним лікарем-акушером міста Дмитром Шадлуном стосувався саме цього моменту – на питання „Беруть лікарі бабки чи ні?" Шадлун відповів „Якщо дають, то як же їх не взяти?".

Стандартної такси гонорару не існує. „Вилка" надзичайно велика – від 500 грн до тисячі-двох доларів. Я зазвичай відповідаю на питання про суму лікування питанням „А на скільки ви розраховуєте?" Якщо кажуть „500 доларів", треба вогники в очах пригасити. Якщо 100 – теж добре. Іноді треба одразу ж чітко пояснити: це – гонорар, оце – сума, яку треба витратити на ліки, а це – сума, яку треба витратити на операцію.

Окрема категорія пацієнтів – „крутелики". За 5 хвилин розмови я оцінюю клієнта за манерою розмови, за одягом, питаю його про місце роботи. Іноді він сам каже, що гроші не мають значення. Таким ми одразу заряджаємо 1000-1500 доларів. Можна й далі збільшувати цю суму. Мовляв, хочете окрему палату? Ще 500 доларів.

Кваліфікований спеціаліст оперує тільки у трьох випадках: коли він чергує в відділенні невідкладної допомоги, коли пацієнт складний або коли пацієнт заплатив гонорар. В останньому випадку пацієнт отримує номер мобільного лікаря – і телефонує для консультацій в післяопераційний період, дає цей номер знайомим. Так створюєтся свого роду клієнтська база.

За 10 років роботи на одному місці кількість проведених лікарем операцій зростає до 1-2 щодня, іноді з підробітком у приватній клініці. Плюс щодня 5-10 консультацій. Консультації теж не мають усталеної такси. Суму називає сам відвідувач – зазвичай пропонують 50-100 грн.

Таким чином кваліфікований лікар, який має сталу базу клієнтів і репутацію, заробляє на гонорарах в середньому 2 тисячі доларів на місяць, не рахуючи відрахування анестезіологу, асистенту і медсестрам в операційній (10-20 відсотків від суми гонорару).

Показово, що кваліфіковані спеціалісти в державних лікарнях заробляють значно більше, ніж у приватних клініках, де лікуючий лікар отримує 10-20 відсотків від суми, яку платить хворий. Я іноді оперую в приватній клініці – отримую 50 доларів від 450, які заплатив клієнт. За 40 хвилин часу – непогано.

Провідні спеціалісти в елітарних інститутах заробляють на гонорарах в середньому 10-15 тисяч доларів на місяць.

Середня заробітна плата провідного хірурга – десь 1200 грн, за моїми підрахунками. (Середня заробітна плата в галузі станом на 2006 рік – 645 грн, за даними Держкомстату – „Інфопорн"). А колишній міністр охорони здоров'я Микола Поліщук стверджує, що на цьому "тіньовому ринку" медичних послуг щороку крутиться 20 млрд гривень. Для порівняння - це сьома частина буджету.

Всі розмови про те, що треба підняти зарплати медикам – це єзуїтство. Підвищення зарплатні навіть удвічі докорінно ситуації не змінить. Для нормального життя в Києві одній людині треба мінімум 1-2 тисячі доларів. Збільшити зарплату в 10 разів – ну звідки державні чиновники знайдуть такі гроші?

Як оформлюється плата за операцію

Окремо варто розповісти про гроші, які платяться за проведення операції. Тобто за розходні матеріали. Кілька років тому депутат Хмара виграв суд у Конституційному Суді, який своїм рішенням заборонив лікарям "здійснювати комерційну діяльність". До цього хворі заносили в касу лікарні гроші в якості благодійних внесків. Після рішення суду така можливість зникла, і тому виникли страхові компанії, які по суті приймають проплати за розходні матеріали для операцій.

Юридичної бази для того, щоб хворий заплатив лікарні гроші, не існує. Тому ми використовуємо „прокладку" – страхову компанію. 70 відсотків пацієнтів згоджується підписати договір з такою компанією, решта – купують усе для операції самотужки. Аптеки на замовлення навіть операційні набори готують.

Якщо хворий згоджується на договір зі страховиками, до нього в палату приходить агент, укладає договір і бере гроші – зазвичай 150-500 гривень, у які входить вартість розходних матеріалів. Комісійні страховикам з цієї суми складають 10-15 відсотків. Страхова компанія переводить гроші на рахунок лікарні з приміткою „для такого-то відділення".

Щомісяця ми отримуємо неофіційний звіт від бухгалтерії щодо стану рахунку.Якщо відділенню щось потрібно, я іду до головного лікаря, і він організовує переказ коштів у потрібному напрямку.

Елітарні медичні заклади мають цілком офіційну „прокладку" у вигляді місцевих відділів охорони здоров'я. Вони виписують рахунки на відповідний відділ, і хворий просто перераховує кошти на рахунок цього відділу, а звідти вже вони втрапляють на рахунок елітарного закладу.

Найгірший випадок – це коли хворий має страховий поліс. Якщо до нас приходить хтось, хто не усвідомлює, що потрібно платити (ми не говоримо про термінову медицину), то його намагаються відправити до його ж страхувальника. Бо ж гроші на лікування потрібні одразу, а не потім.

Три головних проблеми галузі: стандарти, кадри, техніка

Причина кричущої ситуації в медицині – відсутність стандартів галузі. Стандарт – це основа юридичних і фінансових розглядів. На Заході розписано все – стандарти етики й поведінки лікаря, стандарти діагностичного процесу і стандарти лікувального процесу.

Стандарт – це узагальнений спосіб найефективніше виявити і вилікувати окремий діагноз. У нас кожен професор пише власний підручник про власну методику, а на Заході лікарі діють за схемою покрокових тестів – якщо такий-то симптом, то така-то методика, такий-то діагноз, такі-то ліки, такі-то інструменти.

Ходять чутки, що Міністерство охорони здоров'я хоче розробляти такі стандарти і в нас, взявши за основу американський зразок. Але для цього треба спершу забезпечити рівномірне технічне оснащення на рівні хоча б районних лікарень. Не будуть американські стандарти працювати з обладнанням тієї ж Ізюмської районної лікарні.

Крім того, створення стандартів – колосальний масив роботи. Стандарти США укладалися десятиліттями. І складати їх мають не чиновники, не академіки і не професори, а практики високої кваліфікації. За великі гроші - не менше 5 тисяч в місяць. І керувати процесом має не міністерство, а асоціації лікарів - фахівців, які з власного досвіду знають, що саме потрібно лікарням та пацієнтам.

Отже, адміністративне гальмування реформ – це перша проблема нинішнього стану галузі. Друга – кваліфікація кадрів. Варто скоротити кількість медичних вузів разом із скороченням набору. Добре було б зробити, як у Києво-Могилянській Академії – комп'ютерна система вступних тестів, яка значно зменшує можливість вступу ідіотів за блатом. Третя проблема – технічне оснащення. Якщо перші дві вирішити зараз практично неможливо, то за рахунок вирішення третьої можна зробити якісний ривок.

Далі буде

Підготувала Олександра Тимошенко

фото звідси

 

Сторiнка 2 з 2: < 1 2

38 коментарiв, 1312 переглядiв

Тетяна Монтян

2 Alexis: ===Я думаю, что надо либо менять закон, либо наказывать неотвратимо за взяточничество врачей.=== І хто ж це робитиме? Слідчі, прокурори та судді, які також живуть на хабарях? Ви як з Місяця впали, чесне слово.
ЗІ. Ніхто в світі не вигадав ще кращого способу боротьби з корупцією, ніж підвищення зарплат. В нашій країні підвищити зарплату лікарям неможливо. Що робити?

04-04-08 20:55
akhavr

Alexis:

Моє питання розгорнуто виклала Тетяна. Тому мені залишається ще раз спитати - і що? Наприклад, Ви особисто, що зробили (робите) щоб ситуація змінилась?

04-04-08 20:56
Alexis

2Татьяна Монтян
>> І хто ж це робитиме? Слідчі, прокурори та судді, які також живуть на хабарях? Ви як з Місяця впали, чесне слово.

А следователей, прокуроров и судей с луны привозят?
Или они таки получаются из граждан, которые к примеру оправдывают автора статьи?

>> ЗІ. Ніхто в світі не вигадав ще кращого способу боротьби з корупцією, ніж підвищення зарплат.

Фигня.
Если повысить зарплаты, но оставить безнаказанность за взяточничество- ничего не изменится. Проверено неоднократно.
Что делать?
Для начала перестать оправдывать авторов таких статей как данная.
Ибо в статье человек оправдывает то, что он взяточник (при чем делает это крайне "невдало").

04-04-08 21:50
Alexis

2Наприклад, Ви особисто, що зробили (робите) щоб ситуація змінилась?

Если я Вам расскажу, что я сделал - Вам сильно это не понравится.
Как и врачу который без денег отказывался оказывать помощь. При чем ему это не понравилось так, что насколько я знаю, он решил закончить с карьерой врача.

04-04-08 21:53
akhavr

Alexis:


Если я Вам расскажу, что я сделал - Вам сильно это не понравится.

Не вирішуйте за мене, що мені сподобається, а що ні.

І також врахуйте, що завжди в світі знайдеться хтось з калібром, більшим за Ваш.

Відповідно, всі стратегії, побудовані на "спочатку замочимо всіх поганих", я адекватними не вважаю.

04-04-08 22:11
Tar

Навіщо ж усих, гарні чутки швидко поширюються... А кількість грошей дійсно не головний драйвер пожадливості - безкарність куди як потужніший стимулятор, для розквіту корупції зокрема.

04-04-08 22:23
ALEKSANDR

Питання хто і скільки заробляе !?
Чому так жваво не обговорюються заробітки працівників СТО або славнозвісного "сантехніка"?
Чому ми всі наслухавшись побрехеньків про "безоплатну" медицину біжимо до найближчого мед.закладу в разі гострої потреби, або просто щось турбує вимагаємо від чергового лікаря негайно!!! надати висококваліфіковану допомогу і якщо нам було запропоновано придбати необхідні ліки, які відсутні взагалі у державних закладах (окрім випадків зразкової показухи для чинуш або так званих "осіб" охоронюванних державою) щиро обурюючись повідомляємо всіх знайомих про вимагання хабаря..... так народжуються міфи.
Так дійсно як і в любій професії так і в медицині є "ділки" но нетреба забувати про переважну більшість тих до кого стоімо в чергах щоб отримати дійсно в небхідному обсязі висококваліфіковану допомогу даже не задумуючись над тим скільки часу було витрачено на підготовку та становлення ФАХІФЦЯ, яку особисту частинку свого здоров'я покладено цією людиною на ВАС!!!
НО коли тільки постає запитання про необхідність компенсації відповідних витрат тут МИ обов'язково згадуємо про 42 ст. Конституції і забуваємо як вчора на СТО на своє улюблене АВТО витратили декілька тисяч долларів США. Порахувавши скільки лікар зміг би заробити за відпрацьовану зміну НАМ стає "дурно" (особливості національної охоти) і соромьязливо запхавши до кишені халата 20 або в кращому випадку 50 - 100грн. біжимо далі бо на нас чекає прораб з яким "торг неуместен" а вдома ремонт, або будуємо хатинку в мальовничому містечку біля річки та під лісом так собі на декілька сот тисяч славнозісних американських карбованців.
Дійсно згоден з пані Тетяною що довіряючи своє життя в руки лікаря треба поцікавитися хто є хто.
Вибір завжди є (живемо не в пустелі).
Але маю зауважити що в термінових, невідкладних ситуаціях справжній фахівец ніколи! наголошую ніколи не буде влаштовувати торги,він просто працюе. На такі речі треба завжди звертати увагу.
В ситуаціях коли ми заздалегідь плануемо мед. втручання то звертаючись до справжньго фахівця треба памятати професіонал знає собі ціну і нетреба його принижувати вже торгами з вашого боку ви або погоджуетєся або мандруетє далі в пошуках кращої долі як наймога найдешевше або відповідно до чинного законодавства.

04-04-08 23:00
N.O.C.

Честное слово, господа (уж простите, что я по-русски), вы сейчас просто переливаете из пустого в порожнее.
Медицина должна быть либо бизнесом, со всеми вытекающими последствиями, либо же "бесплатной" отраслью - опять же, со всеми вытекающими последствиями.
Напомню, что взятка является уголовно наказуемым преступлением - причём преступниками являются обес стороны - как берущая, так и дающая. Я не вижу, почему врачей должны судить как-то иначе, чем других госслужащих.
С другой стороны, в своё время я серьёзно влетел по медицине, и я благодарен провидению за то, что я попал в руки к действительно хорошим специалистам. Я не вижу, почему я должен оплачивать услуги хороших специалистов тайком, из-под полы, нарушая закон.
Это правда, что даже в случае платной медицины никто не сможет поручиться за то, что заявления медицинского учреждения или конкретного врача соответствуют действительности - как, впрочем, и всегда с рекламой. Но по крайней мере потребитель - пусть и формально - защищён законом. А взяточник - никак нет.

05-04-08 01:26
Тетяна Монтян

2 N.O.C.: ===в термінових, невідкладних ситуаціях справжній фахівец ніколи! наголошую ніколи не буде влаштовувати торги,він просто працюе.=== Саме так. Лікарів, які у НЕВІДКЛАДНИХ випадках думають та говорят про бабло, дійсно треба відстрілювати, і знаю навіть випадки, коли їх... таки ДА. А тому вони і не ризикують - хто знає, ким є родичі того, кого ти здуру, через жадібність - не врятував?

05-04-08 07:42
N.O.C.

2 Тетяна Монтян: То есть что, Вы не считаете, что услуги надлежащего качества, предоставленные хорошими специалистами, должны адекватно оплачиваться? Или, возможно, Вы считаете, что ни врач, ни пациент не нуждаются в адекватной защите в финансовом плане со стороны закона?
Я считаю, что можно взять в пример американскую юриспруденцию: ответчик имеет право на адвоката, и если он не может себе его позволить - его будет защищать публичный защитник. В отечественной медицине сложилась подобная ситуация - с той лишь разницей, что у нас нет формальной и легализованной коммерческой медицины. А это даёт отличнейший повод для спекуляций. Увы.
В итоге в подавляющем большинстве случаев с пациента незаконно берутся деньги за обслуживание - и, возможно, без надлежащего качества этого самого обслуживания. При этом - даже если пациент совершенно чистосердечно готов заплатить за медицинское обслуживание - врача-взяточника может шантажировать начальство и его можно отдать под суд. Т.е. не защищён ни один, ни второй.
Не резоннее ли было бы предложить адекватные услуги за адекватные деньги? А если пациент не в состоянии оплатить услуги специалиста, ему предложат муниципального медика - что, на мой взгляд, всё же лучше вышеупомянутого "остаточного принципа".

06-04-08 06:39
Тетяна Монтян

2 N.O.C.: Зовсім навпаки. Кваліфікований лікар повинен отримувати адекватне бабло. Я писала виключно про НЕВІДКЛАДНІ випадки, коли йдеться про життя та смерть - тоді лікар повинен перш за все врятувати пацієнта, а дадуть йому потім бабло чи ні - це вже його ризик. А інакше - хай йде не в екстремальну медицину, а в, скажімо, дерматологи - пацієнти ніколи не будять ночима, ніколи не вмирають від цієї хвороби і (майже) ніколи не одужують ;)

06-04-08 08:17
stridor

2N.O.C. '..Я не вижу, почему врачей должны судить как-то иначе, чем других госслужащих..'
В этом-то скрыта основная проблема системы: врач не должен быть госслужащим=чиновником (заниматься выдачей справок и иных докуметов, составлением ежегодних отчетов и т.п.) Всем вышеперечисленным должны заниматься работники с соответствующим (не медицинским - так точно) образованием - специалисты в области медменеджмента, работающие в страховых компаниях, с которыми у государства заключен контракт. А врач должен работать в клинике, с которой, в свою очередь, заключила контракт страховая компания. А клиника заключает с врачем контракт, где оговаривается список и стоимость услуг, которые этот врач будет предоставлять. А если пациет не доверяет государству в выборе страховой компании , тогда он сам выбираeт и сам оплачиваeт.
Такое вот обязательно-добровольное медицинское страхование)

06-04-08 20:29
N.O.C.

2stridor: тоже резонный подход.

08-04-08 01:25
Олександра Тимошенко

Та, власне, респондент наш так і каже:
"Кваліфікований спеціаліст оперує тільки у трьох випадках: коли він чергує в відділенні невідкладної допомоги, коли пацієнт складний або коли пацієнт заплатив гонорар."

11-04-08 10:57
Виктор

Полностью поддерживаю коммент ALEKSANDR: 4 квітня, 2008 о 23:00
Однако есть и самому что скаэать :
огульно обвиняя ВСЕХ врачей во взятках, мы забываем о доминирующей части людей в белых халатах, которые изо дня в день оказывают нам ( и ВАМ) первую помощь- это участковые врачи и врачи скорой помощи ( которых становится все меньше и меньше- ВЫ захотите работать на ТАКУЮ зарплату ?- Вакансий более чем достаточно). Но - ВЕЛИКИЙ ХАМ в нас не дремлет, нам по .... , что наши права попираются на КАЖДОМ шагу, но вот оказания НЕМЕДЛЕННОЙ и БЕСПЛАТНОЙ помощи мы требуем в обязательном порядке. И сплошь и рядом на мнение прибывшего оказать помощь врача , ХАМ аппелирует к телерекламе . Только вот беда- оказывать ее будет просто НЕКЕМ !

22-05-08 11:54
Salwator

Обидві частини "сповіді Гіппократа" цікаві, а точніше пізнавальні. Це начебто прайс-лист лікарів на свої послуги, контракт і інструкція в одному. Нещасним лікарям вже напевно просто набридло кожному пояснювати скільки, кому і коли нести, тому треба встановити правила, формалізувати свій бізнес на хворих... Я погоджуюсь зі всіма аргументами "реалістів". Так, коли настане час я платитиму лікарям за їхню роботу, бо здоров"я дорожче. Але я не згоден, що це правильно. І думаю виходів є багато. Один з них - нормальне медичне страхування. Його зможе потягнути навіть пенсіонер. І я не згоден, що або/або. Нехай залишається безплатна медицина - як державна компенсація злиднів і фінансової безграмотності громадян. І нехай буде нормальна страхова медицина + елітні заклади для пантів. Бо те, що є зараз - неправильне в принципі. Те, що є зараз руйнує честь і гідність лікаря і породжує купу несправедливості, множить моральних калік.

26-05-08 15:57
евгений

мне кажется для начала нужно реализовать РЕАЛЬНУЮ систему контроля и НАКАЗАНИЙ, за невыполнение возложеных обязанностей, иначе порядка небудет никогда, сколько бы эти "эскулапы"не получали

04-06-08 19:56
zapadenets

Минулого тижня мав прикрий випадок і змушений був відвідати медичний заклад. Донечка 1,5 р. розбила носа і треба було накладати шви. "баріс&медіком" запропонували надіслати швидку "бібіку" з командою "фахівців" для надання першої мед. допомоги за 1080 грн і послуги лора чи хірурга після 17 00 (випадок стався в 11 00). Стрес на максимумі, дитина плаче, я на роботі, дзвоню в охматдит а там відправляють в чергову лікарню №2 десь в дебрях про які я і не чув.
Дружину з дитиною привіз до лікарні Сусід (най Бог дає йому здоров"я), на той час і я під"їхав долаючи міські трафіки, блимаючи фарами і благаючи пропустити (респект всім хто на дорозі поступався). В лікарні дружину з донечкою футболили від хірурга до лора і ніхто не рвався допомагати, допоки я не приїхав та не "попросив" допомоги. Доктор попався адекватний, хоч і комунікативні навики треба поправити, але шви наклав, в окрему палату поклали, і за дві години після наркозу моя доня давала "прикурити" на лікарняному коридорі. Я чемно "подякував" лікарям і забрав своїх додому. Завтра маємо зняти шви. І забути про пригоду.
Висновки з того що сталося.
1.навіть маючи страхування не сподівайтеся на розрекламовані Боріси і Медікоми (можу тему продовжити, коли в закладі виписують малій дитині 4 міс. ліки котрі пригнічують надниркові залози і приписуються тільки з 7 років)
2.якщо щось стається з Вашими рідними та близькими, контролюйте весь процес. завезіть в лікарню, знайдіть лікаря, прийміть рішення бо тільки Ви відповідальні за своє та своїх рідних здоров"я і дійте далі.

І БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!

09-06-08 14:46

Сторiнка 2 з 2: < 1 2

Для додавання коментарів Ви повинні бути зареєстровані!